Page 25 - ÉLIP magazin 2025. október Különszám
P. 25

Az elmúlt 15 évben számos upcycling alapanyagot sikerült felkutatnunk, így a bébiételgyár-


                        tóktól tökmag, a szörp- és lekvárkészítőktől csipkebogyómag, málnamag, a fűszerpaprika                                                                                                                                                                                                                                                                            KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALKOZÁSOK



                        gyártóktól paprikamag, a gyümölcsfeldolgozóktól sárgabarackmag érkezett az üzembe, és


                        menekült meg ezáltal a kidobástól. Hasonlóan épül fel a körforgásos terméklánc valamennyi


                        alapanyagunk esetében, csak a dió, mandula, törökmogyoró, kendermag stb. esetében – azok



                        kimagasló élvezeti értéke miatt - az olajsajtolás mellékterméke (olajiszap) nem kozmetikum,


                        hanem egy 100%-os natúr magkrém, amiből - egy kis fantáziával - ínycsiklandó szendvics-


                        vagy süteménykrémet keverhetnek otthon a háziasszonyok.





                        Kíméletes technológiánknak (vegyszermentes hidegen sajtolás) köszönhetően termékeink



                        megőrzik a magok eredeti ízét, színét, illatát és tápanyagait. Bár az alapanyagul szolgáló


                        magokat nem mi termesztjük, budapesti irodánk körül kialakítottunk egy permakultúrás ker-


                        tet, ahol bárki elsajátíthatja a vegyszermentes kertészkedés csínját-bínját.





                         FENNTARTHATÓSÁGI TÖREKVÉSEK





                        Termékfejlesztéseink mind arra irányulnak, hogy sokrétűen hasznosíthassuk az olajgyártás



                        mellék- és végtermékeit, hogy a lehető legkisebb környezeti terhelés mellett gyárthassunk


                        finom és egészséges élelmiszereket, natúrkozmetikumokat, állati takarmánykiegészítőket.


                        Valamennyi új, illetve fejlesztés alatt álló termékünket – FROT, maglisztes vegán „csokolá-



                         dék”, napraforgólisztes kréker, illetve növényi ital – ez a hozzáállás ihlette.





                        Nálunk a fenntarthatóság nem „külön projekt”, hanem a vállalkozás egészét kezdettől fogva


                        átható szemlélet. Nem titkolt szándékunk, hogy az élelmiszeripar szereplői számára bebi-


                        zonyítsuk, fenntartható alapokon is lehet sikeres egy vállalkozás, hiszen ma már az üzleti                                                                                                                             A bemutatkozó

                                                                                                                                                                                                                                               folytatódik


                                                                                                                                                                                                                                               a következő oldalon
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30