Page 32 - Élelmiszeripari magazin 2025 06
P. 32
FOGYASZTÓI SZOKÁSOK SZÁMOKBAN
HOGYAN SZÓLÍTSUK MEG A Z GENERÁCIÓT
AZ ÉLELMISZERIPARBAN?
– HÁROM STRATÉGIAI IRÁNYVONAL
A Z generáció – az 1997 és 2012 között született digitális bennszülöttek – mára
a globális fogyasztói piac egyik legmeghatározóbb szereplőjévé váltak. Egyre nagyobb
vásárlóerejük és véleményformáló szerepük van az élelmiszeriparban is, különösen
a vendéglátás, gyorséttermek, és FMCG márkák szempontjából. Ahhoz azonban, hogy
egy márka valóban megtalálja a közös hangot a Z generáció tagjaival, már nem ele-
gendő a hagyományos marketingeszközökre támaszkodni, új típusú kapcsolódásra
és értékalapú kommunikációra van szükség.
OLVASS TOVÁBB
EURÓPA ÚJ ÉTRENDJE – „KEVESEBB KÖRNYEZETI
SZEMPONT, NAGYOBB EGÉSZSÉGTUDATOSSÁG”
Az állattenyésztési élelmiszerláncban tevékenykedő, hasonló gondolkodású uniós
partnerekből álló „Európai Állattenyésztés Hangja” elnevezésű csoport újabb kom-
munikációs anyagában az élelmiszer-kiskereskedelemben tapasztalható trendeket
elemző jelentés főbb megállapításait mutatja be. Kiemelik, hogy az európai fogyasz-
tók egyre inkább az ételek táplálkozási előnyeinek figyelembevételével és azoknak
a személyes jólétükhöz való hozzájárulása alapján választják ki az élelmiszereket,
nem pedig kizárólag etikai vagy környezetvédelmi megfontolások alapján.
OLVASS TOVÁBB