Page 32 - Élelmiszeripari magazin 2025 06
P. 32

FOGYASZTÓI SZOKÁSOK SZÁMOKBAN


                                                                                                                                                                                  HOGYAN SZÓLÍTSUK MEG A Z GENERÁCIÓT




                                                                                                                                                                                  AZ ÉLELMISZERIPARBAN?




                                                                                                                                                                                 – HÁROM STRATÉGIAI IRÁNYVONAL






                                                                                                                                                                                  A Z generáció – az 1997 és 2012 között született digitális bennszülöttek – mára



                                                                                                                                                                                  a globális fogyasztói piac egyik legmeghatározóbb szereplőjévé váltak. Egyre nagyobb


                                                                                                                                                                                  vásárlóerejük és véleményformáló szerepük van az élelmiszeriparban is, különösen



                                                                                                                                                                                  a vendéglátás, gyorséttermek, és FMCG márkák szempontjából. Ahhoz azonban, hogy


                                                                                                                                                                                  egy márka valóban megtalálja a közös hangot a Z generáció tagjaival, már nem ele-


                                                                                                                                                                                  gendő a hagyományos marketingeszközökre támaszkodni, új típusú kapcsolódásra



                                                                                                                                                                                  és értékalapú kommunikációra van szükség.





                                                                                                                                                                                  OLVASS TOVÁBB








                                                                                                                                                                                  EURÓPA ÚJ ÉTRENDJE – „KEVESEBB KÖRNYEZETI




                                                                                                                                                                                  SZEMPONT, NAGYOBB EGÉSZSÉGTUDATOSSÁG”






                                                                                                                                                                                  Az állattenyésztési élelmiszerláncban tevékenykedő, hasonló gondolkodású uniós



                                                                                                                                                                                  partnerekből álló „Európai Állattenyésztés Hangja” elnevezésű csoport újabb kom-


                                                                                                                                                                                  munikációs anyagában az élelmiszer-kiskereskedelemben tapasztalható trendeket



                                                                                                                                                                                  elemző jelentés főbb megállapításait mutatja be. Kiemelik, hogy az európai fogyasz-


                                                                                                                                                                                  tók egyre inkább az ételek táplálkozási előnyeinek figyelembevételével és azoknak


                                                                                                                                                                                  a személyes jólétükhöz való hozzájárulása alapján választják ki az élelmiszereket,



                                                                                                                                                                                  nem pedig kizárólag etikai vagy környezetvédelmi megfontolások alapján.





                                                                                                                                                                                  OLVASS TOVÁBB
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37