Page 50 - A FÖLDEKEN FENNÁLLÓ OSZTATLAN KÖZÖS TULAJDON FELSZÁMOLÁSÁRÓL és az ingatlan-nyilvántartás adatainak rendezéséről
P. 50
2. AZ OSZTATLAN KÖZÖS TULAJDON MEGSZÜNTETÉSÉNEK ÚJ SZABÁLYAI 2. AZ OSZTATLAN KÖZÖS TULAJDON MEGSZÜNTETÉSÉNEK ÚJ SZABÁLYAI
Az eljárás során a hatóság vizsgálata a következőkre terjed ki: vántartásban is hivatalból átvezeti, ha a megosztásra kerülő földrészlet teljes területének
• a kérelmező, és az adatokat digitálisan beküldő személy azonossága, ugyanaz a földhasználója, vagy a megosztás az alrészlethatárok mentén történt és az
• hogy a megosztási dokumentáció az osztóprogrammal kerülte elkészítésre és alrészlet teljes területének ugyanaz a bejegyzett földhasználója.
beküldésre, valamint hogy a megosztás a földhivatal által rendelkezésre bocsátott
adatszolgáltatás alapján kerülte végrehajtásra, Mivel az új ingatlanok határvonalainak hatósági vizsgálatára nem kerül sor, az e törvény
• az ügyazonosító érvényességét, szerinti megosztási folyamat eredményeként kialakításra kerülő ingatlanok tulajdoni
• a térképvázlat és területkimutatás megfelelőségét (alakilag és tartalmilag egyaránt), lapján figyelemfelhívó jelleggel „az ingatlan egyszerűsített megosztási eljárás útján jött
azt, hogy a területkimutatás változás előtti oldala egyezőséget mutate az ingatlan lére” szöveges megjegyzés rögzítésre kerül.
nyilvántartásban szereplő állapottal,
• hogy a térképvázlat és a területkimutatás tartalmazzae a földrészlet tulajdoni lapján Fontos felhívni a figyelmet, hogy az eljárásnak nem része az újonnan kialakított ingatlanok
nyilvántartott minden jog és tény változását, természetbeni kitűzése, ezt az eljárás lezárását követően a tulajdonosok saját költségükön,
• hogy a változást követően minden önálló földrészlet megközelíthetőe útról, vagy földmérő megbízásával tehetik meg.
átjárási szolgalom eredményeképpen,
• hogy a változáshoz kapcsolódóan minden szolgalmi jog és tény azonosíthatóe, Az átvezetéshez szükséges
és az be, illetve visszajegyezhető, dokumentáció benyújtása
a földhivatalba
• a térképvázlat és a területkimutatás összhangját,
• a területszámítás, az aranykorona értékben kifejezett kataszteri tiszta jövedelem és
a helyrajzi szám azonosító helyességét, Hatósági vizsgálat
• a térképvázlat digitális adatállománya és a kinyomtatott térképvázlat egyezőségét,
készítésük dátumának egyezőségét, NEM MEGFELELŐ MEGFELELŐ
• a digitális állományok helyességét.
Amennyiben a fentiekben felsorolt szempontok bármelyikének nem felel meg a megosz Nincs hiánypótlásra lehetőség A végleges helyrajzi számok
tási dokumentáció, úgy a földhivatal a bejegyzési kérelmet hiánypótlás nélkül elutasítja. kialakítása a földhivatal által
A földhivatal a bejegyzési kérelmet visszautasíthatja, illetve az eljárást megszüntetheti,
ezen kívül lehetősége van a bejegyzési kérelem elutasítására és a folyamatban lévő A kérelem elutasításra kerül
megosztás tényének törlésére a következő esetekben: A digitális térképi állomány előzetes
nyilvántartásba vétele
• semmisség,
• ha megállapítja, hogy a megosztási dokumentáció átvezetésre alkalmatlan, tartal
mában ellentmondásos, vagy pótolhatatlan hiányossága van, Ingatlan-nyilvántartási átvezetés
• ha a megosztási dokumentáció digitális állománya nem kerültek megküldésre
a földhivatalhoz,
• ha az osztóprogram által létrehozott térképvázlat és területkimutatás nincs össz A földhasználó,
hangban az egyezségi okirat tartalmával, erdőgazdálkodó értesítése
• ha a beadványnak pótolhatatlan hiányossága van és a hiánypótlást a kérelmező
a földhivatal által megadott határidőig nem teljesíti.
Országos Erdőállomány
Adattárban történő átvezetés
Amennyiben a megosztási dokumentáció és az egyezségi okirat megfelel a jogszabályi
előírásoknak, a földhivatal elvégzi a végleges helyrajzi számozást, melyet követően rögzíti
a változást az ingatlannyilvántartásban. A földhivatal a változást a földhasználati nyil 5. ábra: A változás bejegyzése
48 49