Page 19 - NAKlap_2018_05
P. 19

18   2018. május | NAKlap  NAKlap | 2018. május                                                                           19


 Hároméves program a zöldség-   Negyvenöt éves a legnagyobb hazai mezőgazdasági integrátor

          Innovatív lehetőségekkel felvértezve
 gyümölcs népszerűsítésére  a 45 éves KITE zrt. és az ez idő           felelni a mai kor elvárásainak, vala-  a nagyszabású ünnepség közel



          alatt vele bármikor is kapcsolatba                           mint az elmúlt negyvenöt év   300 vendége között helyet kap-
          került mezőgazdasági szereplők                               hagyományaival és az ez idő alatt   tak azok az üzleti partnerek, akik
 A gyermekek egész-  közös munkája nagyban hozzájá-                    megszerzett tudással és tapaszta-  a kezdetektől jelen voltak a KITE
 ségének megőrzése   rult ahhoz, hogy ma a magyar                      latokkal felvértezve szolgálhassa a   életében vagy az idők során csat-
 céljából hároméves   mezőgazdasági termelés innova-                   mezőgazdaságot az elkövetkezen-  lakoztak az integrátorhoz. a leg-
 edukációs kampányt   tív lehetőségekkel felvértezve                   dő időszakban is, folyamatosan   régebbi partner, az idén a trak-
 indított el a Nemzeti   nézhessen szembe a jövő kihívá-               bővíti és szélesíti tevékenységei-  torgyártásának 100 éves évfor-
 Agrárgazdasági   saival.                                              nek és szolgáltatásainak tárházát.   dulóját ünneplő john Deere kép-
                                                                                                     viselője, Christoph Wigger is szót
                                                                       legyen az gyümölcsfaiskola,
           az 1973 óta töretlenül fejlődő
 Kamara és az   társaság a kezdetekben még egye-                       mezőgazdasági biztosításközvetí-  kapott. Elmondta, egy gyártó
 Interfel francia szak-  sület, majd egyesülés és ma már               tés, gépbérleti lehetőség vagy a   életében jelentőségteljes ez a 45
 maközi szervezet.   részvénytársaság formájában                       most reneszánszát élő szaktanács-  év. Örömmel tapasztalta, hogy a
          igyekszik megfelelni annak a vezér-                          adási rendszer, amely a precíziós   vállalat mindent megtesz azért,
 ahogy Franciaország, úgy   elvnek, amit a kilenc alapító szö-         gazdálkodás elterjesztését és alkal-  hogy egyedi, a magyarországi
 magyarország gazdaságában is   vetkezet célul tűzött ki maga elé,     mazását segíti, a cég otthon van   adottságokhoz adaptált rend-
 jelentős szerepet tölt be  az agrári-  vagyis, hogy a világon mindenkor   Szabó Levente vezérigazgató  mindezekben. a 45 éves jubileum   szert építsen azokból a lehetősé-
 um, és mindkettőben erősek a zöld-  fellelhető legmodernebb techno-   kapcsán tartott ünnepségen meg-  gekből, amelyet a gépgyártó
 ség- és gyümölcstermesztési hagyo-  lógiát hozza be az országba, és   rövid történelmi visszatekintés   jelent a tulajdonos, dr. Csányi sán-  kínál az értékesítői számára. a
 mányok, ám nem csak ennyi a   adaptálja azt a partnergazdaságai-  után számolt be arról, hogy mik a   dor is, aki a vállalat külföldi terjesz-  magyar partnerük egyedülálló
 hasonlóság a két államban. sajnos az   ba. Erről a KITE zrt. vezérigazgató-  KITE zrt. mai céljai. annak érdeké-  kedéséről, ez irányú terveiről szá-  kutatási és fejlesztési tevékeny-
 is, hogy az általános iskolai korosz-  ját, szabó levente beszélt, aki egy   ben, hogy a társaság meg tudjon   molt be a meghívottaknak.  séget végez.
 tály (6–14 évesek) rendkívül kevés
 friss zöldséget és gyümölcsöt   elnöke. – Egyfelől egészségügyi,   a kampány részleteiről Bruno   kozik a két figura és a Vegapolis vilá-  Visszatért abizalom
 fogyaszt. Így adta magát a helyzet,   hiszen a rendszeres zöldség- és a   Dupont, az Interfel elnöke megje-  ga, majd lesz zöldség-gyümölcs
 hogy ezen célszerű lenne változtatni.  gyümölcsfogyasztás csökkenti a   gyezte, hogy Franciaországban a   ünnep is a júniusi hétvégék folya-  Töretlenül fejlődik aPápai HúsKft.
 Ezért a Nemzeti agrárgazdasági   krónikus betegségek kialakulásá-  6–10 éveseket és rajtuk keresztül   mán. Később pedig 15 hazai vidéki
 Kamara és a francia zöldség-gyü-  nak kockázatát. És ennek tudatosí-  felnőtt családtagjaikat célozzák   városban roadshow keretében
 mölcs szakmaközi szervezet, az   tását gyermekkorban szükséges   meg, és a helyi szamócát, uborkát   ismerkedhetnek a témával a gyere-  Atulajdonosváltástkövető más-  ként a2017-es 14,5 milliárdforintos
 Interfel közösen pályázott egy   elkezdeni, amikor döntően kiala-  és paradicsomot népszerűsítik a   kek. Emellett a CBa, az auchan, a   fél évalatt abeszállítókésa keres-  árbevételt idén több mint 20 száza-
 fogyasztásösztönző kampány ter-  kulnak a későbbi felnőttkori étke-  körükben. Győrffy Balázs hozzátet-  Coop és a Tesco áruházaiban is,   kedőkkörében helyreállt abiza-  lékkal növelik.A termékértékesítést
 vével az Európai Bizottsághoz,   zési szokások. másfelől pedig gaz-  te, itthon a 6–14 évesek a célcso-  valamint két mesecsatornán egy   lom, afogyasztók körébenpedig  21 ezer tonnáról 24ezertonnára
 amely 133 millió eurót különített el   dásági célja is van. ugyanis, ha a   port, és a kajszi, a meggy, a dinnye,   minisorozatban a tévében is felbuk-  töretlen abizalomaPápai HúsKft.-  emelik.
 az agrártermékek népszerűsítésé-  jelenlegi napi 260 g/fő fogyasztást   az alma, a dió, a paradicsom és a   kan Frutti és Veggi.   vel szemben.  Határozottcélkitűzésük aPápai
           Nagyonnehézhelyzetből, a
 re. az uniós testület néhány   ennek segítségével sikerülne 460   gomba kerül fókuszba.  a NaK elnöke bizakodik, hiszen,   kereskedelmi partnerek, abeszállí-  brand erősítése.Ennek érdekében
                                                                       atömegtermékek szintjét csökken-
 hónappal ezelőtti döntése nyomán   grammra emelni, az önmagában   az Európai Friss Kalandok nevű   mint mondta, az előzetes felméré-  tókesetébenisújszerződésekkel  tik,ugyanakkoramagasabbminő-
 támogatta az 5 millió euró össz-  730 ezer tonna termésbővülést   program jelmondata a „Fedezd fel   sek során tesztelték a programele-  indult aPápai HúsKft., miután a  ségű és árfekvésűtermékkategó-  hasonló nagyságrendbentervez-
 költségű ötletet, amelynek   jelente és 100 milliárd forint új   a zöldségek és gyümölcsök valódi   meket a gyerekek között, és volt,   felszámolási eljárás befejezéseként  Kovács László közölte, a2017-  riában erősítenek.A közeljövőben  nek fejlesztéseket.
 magyarországra eső része 1,5 mil-  érték előállítására adna lehetősé-  erejét”, amelyet a Vegapolis elne-  aki megjegyezte, hogy nem érti,   2016.december1-jével ahongkon-  es év arehabilitációidőszaka  jelentős fejlesztések várhatóaka  Munkájuk eredményeként
 lió euró, aminek 80 százalékát az   get az ágazatban tevékenykedő   vezésű univerzumon és a fiktív   otthon miért csokival kínálják a   gi magánszemélyek tulajdonában  volt.Időrevoltszükség ahhoz,  sonkaféleségek és ahúsos szalon-  elmondható,atulajdonosváltást
 unió finanszírozza, a 20 százalék   magyar gazdák számára.  karaktereken keresztül tapasztal-  szülei, amikor finom zöldségek és   álló FamousYield Enterprisesmeg-  hogy aszállítókismét érezzéka  nákterén, eszegmensekbenmin-  követena beszállítókésakereske-
 pedig a felek önrésze.  Franciaországban is sok esetben   hatnak meg a családok legfiata-  gyümölcsök is vannak.  vásároltaa húsipari vállalatcsoport  stabilitást,a biztonságot. Akeres-  den piacon előrelépési lehetőség  dőkkörében helyreálltabizalom, a
 azóta zajlottak az Európai Friss   megfigyelhető, hogy a családok   labb tagjai. a „mesevilág” két köz-  – Van tehát remény… – célzott   eszközeitésaPápai Húsmárkane-  kedőketpedig megkellett győz-  kínálkozik.  fogyasztók körébenpedig töretlen
 Kalandok elnevezésű, 2018, 2019 és   gyorsan melegíthető készételeket   ponti figurája Frutti és Veggi – a   arra Győrffy Balázs, hogy a kam-  vet, mondtaKovácsLászlóügyve-  niük arról, hogy számíthatnak a  2018-ban akereskedelmi partne-  abizalom aPápai termékekkel kap-
 2020 alatt futó kampány előkészü-  vásárolnak a friss zöldségek és gyü-  gyümölcs és zöldség testvérpár –,   pány zárása után a fogyasztás   zető igazgató,amikor acég elmúlt  termelésbiztonságára, az együtt-  reiknél alistázottságnövekszik. A  csolatban.  (X)
 letei. Előbb Franciaországban,   mölcsök rovására. Eric Fournier   akik játékos kalandjaik, történetük   érdemben emelkedhet itthon is és   másfél évestevékenységét ele-  működésre,új termékek megjele-  kedvezőhelyzetetjól jellemzi,
 Párizsban március 21-én, majd   budapesti francia nagykövet arról   révén igyekeznek népszerűvé   Franciaországban is. – sikeresség   meztük.  nésére. Apartnerekkel el kellett  hogy ahúsvéti értékesítésük
           Atársaságapiaconelvesztette a
                                        hitetniük, hogy aPápai Húsnak
                                                                       rekordnagyságú,800 tonna feletti
 március 27-én Budapesten – stíl-  beszélt, hogy a fiatalabb generáci-  tenni a gyermekek számára a zöld-  esetén valamilyen más formában   bizalmat,abeszállítókcsakkellő  vanlétjogosultsága,ésebből  volt.
 szerűen a Francia Intézetben – tar-  ók egyre kevesebb zöldséget és   ség- és gyümölcsfogyasztást.   szeretnénk ugyanezt az ösztönzést   biztosítékokáránvoltakhajlandók  kiindulva jövője is.  Kovács László hangsúlyozta,
 tották az azonos forma szerinti   gyümölcsöt fogyasztanak (negatív   a márciusi nyitányt követően ide-  folyatatni, illetve ugyanezt a min-  szállítani számukra.A Pápa Hús  Emunkával odáigjutottak, hogy  tavaly lerakták az alapokat,amire a
 megnyitót.  generációs tendencia), a szülők a   haza május 27-én – majd augusztus   tát esetleg más termékkörökre is   hazaipiacátpedig akonkurensek  ez évre abelföldiésazexportérté-  vállalatjövőjét építhetik:mintegy
 – a promóció célja kettős –   nagyszülőknél, a gyerekek pedig   végén is – egy workshop keretében   kiterjeszteni.  rövididőn belül felosztották  kesítésben jelentősnövekedéssel  1,5milliárd forint értékben hajtot-
 mondta Győrffy Balázs, a NaK   náluk is kevesebbet.  a célközönség számára is bemutat-  n rAFFAI FErENc  magukközött.  számolnak.Mindezekeredménye-  takvégre beruházásokat. Idén
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24