Page 18 - NAKlap_2018_05
P. 18
18 2018. május | NAKlap NAKlap | 2018. május 19
Hároméves program a zöldség- Negyvenöt éves a legnagyobb hazai mezőgazdasági integrátor
Innovatív lehetőségekkel felvértezve
gyümölcs népszerűsítésére a 45 éves KITE zrt. és az ez idő felelni a mai kor elvárásainak, vala- a nagyszabású ünnepség közel
alatt vele bármikor is kapcsolatba mint az elmúlt negyvenöt év 300 vendége között helyet kap-
került mezőgazdasági szereplők hagyományaival és az ez idő alatt tak azok az üzleti partnerek, akik
A gyermekek egész- közös munkája nagyban hozzájá- megszerzett tudással és tapaszta- a kezdetektől jelen voltak a KITE
ségének megőrzése rult ahhoz, hogy ma a magyar latokkal felvértezve szolgálhassa a életében vagy az idők során csat-
céljából hároméves mezőgazdasági termelés innova- mezőgazdaságot az elkövetkezen- lakoztak az integrátorhoz. a leg-
edukációs kampányt tív lehetőségekkel felvértezve dő időszakban is, folyamatosan régebbi partner, az idén a trak-
indított el a Nemzeti nézhessen szembe a jövő kihívá- bővíti és szélesíti tevékenységei- torgyártásának 100 éves évfor-
Agrárgazdasági saival. nek és szolgáltatásainak tárházát. dulóját ünneplő john Deere kép-
viselője, Christoph Wigger is szót
legyen az gyümölcsfaiskola,
az 1973 óta töretlenül fejlődő
Kamara és az társaság a kezdetekben még egye- mezőgazdasági biztosításközvetí- kapott. Elmondta, egy gyártó
Interfel francia szak- sület, majd egyesülés és ma már tés, gépbérleti lehetőség vagy a életében jelentőségteljes ez a 45
maközi szervezet. részvénytársaság formájában most reneszánszát élő szaktanács- év. Örömmel tapasztalta, hogy a
igyekszik megfelelni annak a vezér- adási rendszer, amely a precíziós vállalat mindent megtesz azért,
ahogy Franciaország, úgy elvnek, amit a kilenc alapító szö- gazdálkodás elterjesztését és alkal- hogy egyedi, a magyarországi
magyarország gazdaságában is vetkezet célul tűzött ki maga elé, mazását segíti, a cég otthon van adottságokhoz adaptált rend-
jelentős szerepet tölt be az agrári- vagyis, hogy a világon mindenkor Szabó Levente vezérigazgató mindezekben. a 45 éves jubileum szert építsen azokból a lehetősé-
um, és mindkettőben erősek a zöld- fellelhető legmodernebb techno- kapcsán tartott ünnepségen meg- gekből, amelyet a gépgyártó
ség- és gyümölcstermesztési hagyo- lógiát hozza be az országba, és rövid történelmi visszatekintés jelent a tulajdonos, dr. Csányi sán- kínál az értékesítői számára. a
mányok, ám nem csak ennyi a adaptálja azt a partnergazdaságai- után számolt be arról, hogy mik a dor is, aki a vállalat külföldi terjesz- magyar partnerük egyedülálló
hasonlóság a két államban. sajnos az ba. Erről a KITE zrt. vezérigazgató- KITE zrt. mai céljai. annak érdeké- kedéséről, ez irányú terveiről szá- kutatási és fejlesztési tevékeny-
is, hogy az általános iskolai korosz- ját, szabó levente beszélt, aki egy ben, hogy a társaság meg tudjon molt be a meghívottaknak. séget végez.
tály (6–14 évesek) rendkívül kevés
friss zöldséget és gyümölcsöt elnöke. – Egyfelől egészségügyi, a kampány részleteiről Bruno kozik a két figura és a Vegapolis vilá- Visszatért abizalom
fogyaszt. Így adta magát a helyzet, hiszen a rendszeres zöldség- és a Dupont, az Interfel elnöke megje- ga, majd lesz zöldség-gyümölcs
hogy ezen célszerű lenne változtatni. gyümölcsfogyasztás csökkenti a gyezte, hogy Franciaországban a ünnep is a júniusi hétvégék folya- Töretlenül fejlődik aPápai HúsKft.
Ezért a Nemzeti agrárgazdasági krónikus betegségek kialakulásá- 6–10 éveseket és rajtuk keresztül mán. Később pedig 15 hazai vidéki
Kamara és a francia zöldség-gyü- nak kockázatát. És ennek tudatosí- felnőtt családtagjaikat célozzák városban roadshow keretében
mölcs szakmaközi szervezet, az tását gyermekkorban szükséges meg, és a helyi szamócát, uborkát ismerkedhetnek a témával a gyere- Atulajdonosváltástkövető más- ként a2017-es 14,5 milliárdforintos
Interfel közösen pályázott egy elkezdeni, amikor döntően kiala- és paradicsomot népszerűsítik a kek. Emellett a CBa, az auchan, a fél évalatt abeszállítókésa keres- árbevételt idén több mint 20 száza-
fogyasztásösztönző kampány ter- kulnak a későbbi felnőttkori étke- körükben. Győrffy Balázs hozzátet- Coop és a Tesco áruházaiban is, kedőkkörében helyreállt abiza- lékkal növelik.A termékértékesítést
vével az Európai Bizottsághoz, zési szokások. másfelől pedig gaz- te, itthon a 6–14 évesek a célcso- valamint két mesecsatornán egy lom, afogyasztók körébenpedig 21 ezer tonnáról 24ezertonnára
amely 133 millió eurót különített el dásági célja is van. ugyanis, ha a port, és a kajszi, a meggy, a dinnye, minisorozatban a tévében is felbuk- töretlen abizalomaPápai HúsKft.- emelik.
az agrártermékek népszerűsítésé- jelenlegi napi 260 g/fő fogyasztást az alma, a dió, a paradicsom és a kan Frutti és Veggi. vel szemben. Határozottcélkitűzésük aPápai
Nagyonnehézhelyzetből, a
re. az uniós testület néhány ennek segítségével sikerülne 460 gomba kerül fókuszba. a NaK elnöke bizakodik, hiszen, kereskedelmi partnerek, abeszállí- brand erősítése.Ennek érdekében
atömegtermékek szintjét csökken-
hónappal ezelőtti döntése nyomán grammra emelni, az önmagában az Európai Friss Kalandok nevű mint mondta, az előzetes felméré- tókesetébenisújszerződésekkel tik,ugyanakkoramagasabbminő-
támogatta az 5 millió euró össz- 730 ezer tonna termésbővülést program jelmondata a „Fedezd fel sek során tesztelték a programele- indult aPápai HúsKft., miután a ségű és árfekvésűtermékkategó- hasonló nagyságrendbentervez-
költségű ötletet, amelynek jelente és 100 milliárd forint új a zöldségek és gyümölcsök valódi meket a gyerekek között, és volt, felszámolási eljárás befejezéseként Kovács László közölte, a2017- riában erősítenek.A közeljövőben nek fejlesztéseket.
magyarországra eső része 1,5 mil- érték előállítására adna lehetősé- erejét”, amelyet a Vegapolis elne- aki megjegyezte, hogy nem érti, 2016.december1-jével ahongkon- es év arehabilitációidőszaka jelentős fejlesztések várhatóaka Munkájuk eredményeként
lió euró, aminek 80 százalékát az get az ágazatban tevékenykedő vezésű univerzumon és a fiktív otthon miért csokival kínálják a gi magánszemélyek tulajdonában volt.Időrevoltszükség ahhoz, sonkaféleségek és ahúsos szalon- elmondható,atulajdonosváltást
unió finanszírozza, a 20 százalék magyar gazdák számára. karaktereken keresztül tapasztal- szülei, amikor finom zöldségek és álló FamousYield Enterprisesmeg- hogy aszállítókismét érezzéka nákterén, eszegmensekbenmin- követena beszállítókésakereske-
pedig a felek önrésze. Franciaországban is sok esetben hatnak meg a családok legfiata- gyümölcsök is vannak. vásároltaa húsipari vállalatcsoport stabilitást,a biztonságot. Akeres- den piacon előrelépési lehetőség dőkkörében helyreálltabizalom, a
azóta zajlottak az Európai Friss megfigyelhető, hogy a családok labb tagjai. a „mesevilág” két köz- – Van tehát remény… – célzott eszközeitésaPápai Húsmárkane- kedőketpedig megkellett győz- kínálkozik. fogyasztók körébenpedig töretlen
Kalandok elnevezésű, 2018, 2019 és gyorsan melegíthető készételeket ponti figurája Frutti és Veggi – a arra Győrffy Balázs, hogy a kam- vet, mondtaKovácsLászlóügyve- niük arról, hogy számíthatnak a 2018-ban akereskedelmi partne- abizalom aPápai termékekkel kap-
2020 alatt futó kampány előkészü- vásárolnak a friss zöldségek és gyü- gyümölcs és zöldség testvérpár –, pány zárása után a fogyasztás zető igazgató,amikor acég elmúlt termelésbiztonságára, az együtt- reiknél alistázottságnövekszik. A csolatban. (X)
letei. Előbb Franciaországban, mölcsök rovására. Eric Fournier akik játékos kalandjaik, történetük érdemben emelkedhet itthon is és másfél évestevékenységét ele- működésre,új termékek megjele- kedvezőhelyzetetjól jellemzi,
Párizsban március 21-én, majd budapesti francia nagykövet arról révén igyekeznek népszerűvé Franciaországban is. – sikeresség meztük. nésére. Apartnerekkel el kellett hogy ahúsvéti értékesítésük
Atársaságapiaconelvesztette a
hitetniük, hogy aPápai Húsnak
rekordnagyságú,800 tonna feletti
március 27-én Budapesten – stíl- beszélt, hogy a fiatalabb generáci- tenni a gyermekek számára a zöld- esetén valamilyen más formában bizalmat,abeszállítókcsakkellő vanlétjogosultsága,ésebből volt.
szerűen a Francia Intézetben – tar- ók egyre kevesebb zöldséget és ség- és gyümölcsfogyasztást. szeretnénk ugyanezt az ösztönzést biztosítékokáránvoltakhajlandók kiindulva jövője is. Kovács László hangsúlyozta,
tották az azonos forma szerinti gyümölcsöt fogyasztanak (negatív a márciusi nyitányt követően ide- folyatatni, illetve ugyanezt a min- szállítani számukra.A Pápa Hús Emunkával odáigjutottak, hogy tavaly lerakták az alapokat,amire a
megnyitót. generációs tendencia), a szülők a haza május 27-én – majd augusztus tát esetleg más termékkörökre is hazaipiacátpedig akonkurensek ez évre abelföldiésazexportérté- vállalatjövőjét építhetik:mintegy
– a promóció célja kettős – nagyszülőknél, a gyerekek pedig végén is – egy workshop keretében kiterjeszteni. rövididőn belül felosztották kesítésben jelentősnövekedéssel 1,5milliárd forint értékben hajtot-
mondta Győrffy Balázs, a NaK náluk is kevesebbet. a célközönség számára is bemutat- n rAFFAI FErENc magukközött. számolnak.Mindezekeredménye- takvégre beruházásokat. Idén