Page 18 - NAKlap_2018_05
P. 18

18                                                                                          2018. május | NAKlap                        NAKlap | 2018. május                                                                                            19


          Hároméves program a zöldség-                                                                                                            Negyvenöt éves a legnagyobb hazai mezőgazdasági integrátor

                                                                                                                                                  Innovatív lehetőségekkel felvértezve
          gyümölcs népszerűsítésére                                                                                                                a 45 éves KITE zrt. és az ez idő                            felelni a mai kor elvárásainak, vala-  a nagyszabású ünnepség közel



                                                                                                                                                  alatt vele bármikor is kapcsolatba                           mint az elmúlt negyvenöt év   300 vendége között helyet kap-
                                                                                                                                                  került mezőgazdasági szereplők                               hagyományaival és az ez idő alatt   tak azok az üzleti partnerek, akik
          A gyermekek egész-                                                                                                                      közös munkája nagyban hozzájá-                               megszerzett tudással és tapaszta-  a kezdetektől jelen voltak a KITE
          ségének megőrzése                                                                                                                       rult ahhoz, hogy ma a magyar                                 latokkal felvértezve szolgálhassa a   életében vagy az idők során csat-
          céljából hároméves                                                                                                                      mezőgazdasági termelés innova-                               mezőgazdaságot az elkövetkezen-  lakoztak az integrátorhoz. a leg-
          edukációs kampányt                                                                                                                      tív lehetőségekkel felvértezve                               dő időszakban is, folyamatosan   régebbi partner, az idén a trak-
          indított el a Nemzeti                                                                                                                   nézhessen szembe a jövő kihívá-                              bővíti és szélesíti tevékenységei-  torgyártásának 100 éves évfor-
          Agrárgazdasági                                                                                                                          saival.                                                      nek és szolgáltatásainak tárházát.   dulóját ünneplő john Deere kép-
                                                                                                                                                                                                                                             viselője, Christoph Wigger is szót
                                                                                                                                                                                                               legyen az gyümölcsfaiskola,
                                                                                                                                                   az 1973 óta töretlenül fejlődő
          Kamara és az                                                                                                                            társaság a kezdetekben még egye-                             mezőgazdasági biztosításközvetí-  kapott. Elmondta, egy gyártó
          Interfel francia szak-                                                                                                                  sület, majd egyesülés és ma már                              tés, gépbérleti lehetőség vagy a   életében jelentőségteljes ez a 45
          maközi szervezet.                                                                                                                       részvénytársaság formájában                                  most reneszánszát élő szaktanács-  év. Örömmel tapasztalta, hogy a
                                                                                                                                                  igyekszik megfelelni annak a vezér-                          adási rendszer, amely a precíziós   vállalat mindent megtesz azért,
           ahogy Franciaország, úgy                                                                                                               elvnek, amit a kilenc alapító szö-                           gazdálkodás elterjesztését és alkal-  hogy egyedi, a magyarországi
          magyarország gazdaságában is                                                                                                            vetkezet célul tűzött ki maga elé,                           mazását segíti, a cég otthon van   adottságokhoz adaptált rend-
          jelentős szerepet tölt be  az agrári-                                                                                                   vagyis, hogy a világon mindenkor   Szabó Levente vezérigazgató  mindezekben. a 45 éves jubileum   szert építsen azokból a lehetősé-
          um, és mindkettőben erősek a zöld-                                                                                                      fellelhető legmodernebb techno-                              kapcsán tartott ünnepségen meg-  gekből, amelyet a gépgyártó
          ség- és gyümölcstermesztési hagyo-                                                                                                      lógiát hozza be az országba, és   rövid történelmi visszatekintés   jelent a tulajdonos, dr. Csányi sán-  kínál az értékesítői számára. a
          mányok, ám nem csak ennyi a                                                                                                             adaptálja azt a partnergazdaságai-  után számolt be arról, hogy mik a   dor is, aki a vállalat külföldi terjesz-  magyar partnerük egyedülálló
          hasonlóság a két államban. sajnos az                                                                                                    ba. Erről a KITE zrt. vezérigazgató-  KITE zrt. mai céljai. annak érdeké-  kedéséről, ez irányú terveiről szá-  kutatási és fejlesztési tevékeny-
          is, hogy az általános iskolai korosz-                                                                                                   ját, szabó levente beszélt, aki egy   ben, hogy a társaság meg tudjon   molt be a meghívottaknak.  séget végez.
          tály (6–14 évesek) rendkívül kevés
          friss zöldséget és gyümölcsöt   elnöke. – Egyfelől egészségügyi,   a kampány részleteiről Bruno   kozik a két figura és a Vegapolis vilá-  Visszatért abizalom
          fogyaszt. Így adta magát a helyzet,   hiszen a rendszeres zöldség- és a   Dupont, az Interfel elnöke megje-  ga, majd lesz zöldség-gyümölcs
          hogy ezen célszerű lenne változtatni.  gyümölcsfogyasztás csökkenti a   gyezte, hogy Franciaországban a   ünnep is a júniusi hétvégék folya-  Töretlenül fejlődik aPápai HúsKft.
           Ezért a Nemzeti agrárgazdasági   krónikus betegségek kialakulásá-  6–10 éveseket és rajtuk keresztül   mán. Később pedig 15 hazai vidéki
          Kamara és a francia zöldség-gyü-  nak kockázatát. És ennek tudatosí-  felnőtt családtagjaikat célozzák   városban roadshow keretében
          mölcs szakmaközi szervezet, az   tását gyermekkorban szükséges   meg, és a helyi szamócát, uborkát   ismerkedhetnek a témával a gyere-   Atulajdonosváltástkövető más-                               ként a2017-es 14,5 milliárdforintos
          Interfel közösen pályázott egy   elkezdeni, amikor döntően kiala-  és paradicsomot népszerűsítik a   kek. Emellett a CBa, az auchan, a   fél évalatt abeszállítókésa keres-                          árbevételt idén több mint 20 száza-
          fogyasztásösztönző kampány ter-  kulnak a későbbi felnőttkori étke-  körükben. Győrffy Balázs hozzátet-  Coop és a Tesco áruházaiban is,   kedőkkörében helyreállt abiza-                            lékkal növelik.A termékértékesítést
          vével az Európai Bizottsághoz,   zési szokások. másfelől pedig gaz-  te, itthon a 6–14 évesek a célcso-  valamint két mesecsatornán egy   lom, afogyasztók körébenpedig                              21 ezer tonnáról 24ezertonnára
          amely 133 millió eurót különített el   dásági célja is van. ugyanis, ha a   port, és a kajszi, a meggy, a dinnye,   minisorozatban a tévében is felbuk-  töretlen abizalomaPápai HúsKft.-            emelik.
          az agrártermékek népszerűsítésé-  jelenlegi napi 260 g/fő fogyasztást   az alma, a dió, a paradicsom és a   kan Frutti és Veggi.        vel szemben.                                                  Határozottcélkitűzésük aPápai
                                                                                                                                                   Nagyonnehézhelyzetből, a
          re. az uniós testület néhány   ennek segítségével sikerülne 460   gomba kerül fókuszba.      a NaK elnöke bizakodik, hiszen,            kereskedelmi partnerek, abeszállí-                           brand erősítése.Ennek érdekében
                                                                                                                                                                                                               atömegtermékek szintjét csökken-
          hónappal ezelőtti döntése nyomán   grammra emelni, az önmagában   az Európai Friss Kalandok nevű   mint mondta, az előzetes felméré-    tókesetébenisújszerződésekkel                                tik,ugyanakkoramagasabbminő-
          támogatta az 5 millió euró össz-  730 ezer tonna termésbővülést   program jelmondata a „Fedezd fel   sek során tesztelték a programele-  indult aPápai HúsKft., miután a                             ségű és árfekvésűtermékkategó-  hasonló nagyságrendbentervez-
          költségű ötletet, amelynek    jelente és 100 milliárd forint új   a zöldségek és gyümölcsök valódi   meket a gyerekek között, és volt,   felszámolási eljárás befejezéseként  Kovács László közölte, a2017-  riában erősítenek.A közeljövőben  nek fejlesztéseket.
          magyarországra eső része 1,5 mil-  érték előállítására adna lehetősé-  erejét”, amelyet a Vegapolis elne-  aki megjegyezte, hogy nem érti,   2016.december1-jével ahongkon-  es év arehabilitációidőszaka  jelentős fejlesztések várhatóaka  Munkájuk eredményeként
          lió euró, aminek 80 százalékát az   get az ágazatban tevékenykedő   vezésű univerzumon és a fiktív   otthon miért csokival kínálják a   gi magánszemélyek tulajdonában  volt.Időrevoltszükség ahhoz,  sonkaféleségek és ahúsos szalon-  elmondható,atulajdonosváltást
          unió finanszírozza, a 20 százalék   magyar gazdák számára.   karaktereken keresztül tapasztal-  szülei, amikor finom zöldségek és       álló FamousYield Enterprisesmeg-  hogy aszállítókismét érezzéka  nákterén, eszegmensekbenmin-  követena beszállítókésakereske-
          pedig a felek önrésze.          Franciaországban is sok esetben   hatnak meg a családok legfiata-  gyümölcsök is vannak.                vásároltaa húsipari vállalatcsoport  stabilitást,a biztonságot. Akeres-  den piacon előrelépési lehetőség  dőkkörében helyreálltabizalom, a
           azóta zajlottak az Európai Friss   megfigyelhető, hogy a családok   labb tagjai. a „mesevilág” két köz-  – Van tehát remény… – célzott   eszközeitésaPápai Húsmárkane-  kedőketpedig megkellett győz-  kínálkozik.                fogyasztók körébenpedig töretlen
          Kalandok elnevezésű, 2018, 2019 és   gyorsan melegíthető készételeket   ponti figurája Frutti és Veggi – a   arra Győrffy Balázs, hogy a kam-  vet, mondtaKovácsLászlóügyve-  niük arról, hogy számíthatnak a  2018-ban akereskedelmi partne-  abizalom aPápai termékekkel kap-
          2020 alatt futó kampány előkészü-  vásárolnak a friss zöldségek és gyü-  gyümölcs és zöldség testvérpár –,   pány zárása után a fogyasztás   zető igazgató,amikor acég elmúlt  termelésbiztonságára, az együtt-  reiknél alistázottságnövekszik. A  csolatban.  (X)
          letei. Előbb Franciaországban,   mölcsök rovására. Eric Fournier   akik játékos kalandjaik, történetük   érdemben emelkedhet itthon is és   másfél évestevékenységét ele-  működésre,új termékek megjele-  kedvezőhelyzetetjól jellemzi,
          Párizsban március 21-én, majd   budapesti francia nagykövet arról   révén igyekeznek népszerűvé   Franciaországban is. – sikeresség     meztük.                       nésére. Apartnerekkel el kellett  hogy ahúsvéti értékesítésük
                                                                                                                                                   Atársaságapiaconelvesztette a
                                                                                                                                                                                hitetniük, hogy aPápai Húsnak
                                                                                                                                                                                                               rekordnagyságú,800 tonna feletti
          március 27-én Budapesten – stíl-  beszélt, hogy a fiatalabb generáci-  tenni a gyermekek számára a zöld-  esetén valamilyen más formában   bizalmat,abeszállítókcsakkellő  vanlétjogosultsága,ésebből  volt.
          szerűen a Francia Intézetben – tar-  ók egyre kevesebb zöldséget és   ség- és gyümölcsfogyasztást.   szeretnénk ugyanezt az ösztönzést   biztosítékokáránvoltakhajlandók  kiindulva jövője is.        Kovács László hangsúlyozta,
          tották az azonos forma szerinti   gyümölcsöt fogyasztanak (negatív   a márciusi nyitányt követően ide-  folyatatni, illetve ugyanezt a min-  szállítani számukra.A Pápa Hús  Emunkával odáigjutottak, hogy  tavaly lerakták az alapokat,amire a
          megnyitót.                    generációs tendencia), a szülők a   haza május 27-én – majd augusztus   tát esetleg más termékkörökre is   hazaipiacátpedig akonkurensek  ez évre abelföldiésazexportérté-  vállalatjövőjét építhetik:mintegy
           – a promóció célja kettős –   nagyszülőknél, a gyerekek pedig   végén is – egy workshop keretében   kiterjeszteni.                     rövididőn belül felosztották  kesítésben jelentősnövekedéssel  1,5milliárd forint értékben hajtot-
          mondta Győrffy Balázs, a NaK   náluk is kevesebbet.          a célközönség számára is bemutat-           n rAFFAI FErENc                magukközött.                  számolnak.Mindezekeredménye-   takvégre beruházásokat. Idén
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23