Page 11 - NAKlap_2017_10
P. 11
10 2017. október | NAKlap NAKlap | 2017. október 11
Élelmiszer-fogyasztási adatok a termékfejlesztés Gyümölcsöző együttműködés
szolgálatában − Tej és tejtermékek
az axiál kft. nem más, mint Peter-Josef Paffen egy Vario
A tej és a tejtermékek a kiegyensúlyozott termékeknél figyelik (73%), de kapocs a végfelhasználó és a gyár, 1000-es méretarányos, bronzból
készült kisplasztikával ajándékoz-
jelesül a német–amerikai feNDt
étrend fontos részét képezik, ám vajon mit sokan (38%) nézik meg a tápér- Tudta? és a gazdák között. mindez Gödöl- ta meg Harsányi zsoltot. ebből
gondolnak róluk a vásárlók? A TÉT tékadatokat is. amikor pedig a tej talán a legjobb kalci- lőn hangzott el, amikor a partner- mindössze 30 sorszámozott darab
Platform kutatási eredményeiből választ arról kérdezték az embereket, az um- és D-vitamin-forrásunk, kapcsolatuk 15. évfordulóját készült, az öntőformát megsem-
kaphatunk arra is, mit figyelnek legin- információkból mi az, amit való- és számos más hasznos ünnepelték. misítették. az axiál a 15-ös számú
kább a csomagoláson. ban hasznosítanak is a minden- tápanyagot is tartalmaz. 1 dl az eseményen Peter-Josef darabot kapta.
napjaikban, az eltarthatóság tejben átlagosan 3,4 gramm Paffen, az aGCo feNDt cégveze- Harsányi zsolt, az axiál tulajdo-
után a termék zsírtartalma volt a fehérjét, 1,5–3,6 gramm zsírt, tésének alelnöke azt hangsúlyoz- nos-ügyvezetője röviden bemu-
a tej- és tejtermékfogyasztás nyultak az egészséges étrendbe második leglényegesebb infor- 5,3 gramm szénhidrátot és ta, a csökkenő eladások mellett tatta az 1991-ben alapított vállal-
számos kedvező élettani hatása leginkább beilleszthetőnek, míg a máció. 48–64 kcal-t (202–267 kJ) egy év alatt 8,3 százalékról 8,8 kozást, amely 13 milliós forgalmat
ellenére az életmódbeli változá- joghurtok némileg gyengébb a tej és tejtermékek erős hazai energiát találunk. emellett a-, százalékra tudták növelni piaci tudott az első üzleti évében.
sok, valamint az alternatív termé- megítélésben részesültek. a fogyasztói bázissal rendelkeznek, D-, e-vitamint, valamint b1-, részesedésüket európában. a vál- tavaly 65 milliárddal zártak, és
kek megjelenése miatt folyamato- fogyasztói igények komoly ellent- amelyek megtartása és fokozása b2-, b12- és C-vitaminokat, nia- ságot követő szűk esztendők után átadták a 19. telephelyüket is. az
san csökken. ennek ellenére a mondásba ütköznek, hiszen friss, érdekében elengedhetetlen a ter- cint és folsavat tartalmaz. egy az európai mezőgépgyártás idén Christian Erkens FENDT értékesítési vezető, Harsányi Zsolt, Pintér elmúlt 15 év alatt 2500 feNDt
központi statisztikai Hivatal ada- minőségi termékeket szeretnének mékek táplálkozás-élettani jelen- liter tejben körülbelül 4 a fenntartható fejlődés fázisába Zsolt Axiál ügyvezető és Peter-Josef Paffen traktort értékesítettek. Úgy fogal-
tai szerint az 1990-es évek köze- fogyasztani, amelyek egyben tőségének hangsúlyozása, vala- gramm ásványi anyag is van, érkezett. Idén ők is ezerrel több mazott, amióta e márkát forgal-
pén tapasztalt mélypontról las- hosszú eltarthatósággal is rendel- mint a tévhitek eloszlatása érde- például kálium, nátrium, mag- traktort gyártanak, mint tavaly. Hangsúlyozta, mindent meg- millió euró fölötti összeget költe- mazzák, együtt fejlődtek a part-
san, de biztosan növekszik az egy keznek. Viszont a megoldást kében a csomagolási információk nézium és cink. kalciumtartal- 2020-ra megcélozták a húszezer tesznek a modern mezőgazdasági nek kutatás-fejlesztésre. tavaly nerrel. azt, hogy hová vezet ez a
főre jutó tej- és tejtermékfogyasz- jelentő „tartós tej” a teljes lakos- − főként az összetevők − aktívabb ma körülbelül 125 mg decilite- erőgép legyártást. a traktorok gépgyártás érdekében. a mező- 65,4 millió euró volt ez az összeg. közös út, senki nem láthatta előre,
tás. 2014-ben 152,2 liter volt a vaj ság 35 százaléka szerint sok ada- tanulmányozására történő figye- renként, amit azt jelenti, hogy értékesítésben pedig számítanak gazdaság digitalizációja rendkívül ennek is köszönhetően az idei de szerencsére a gyümölcsöző
nélküli fogyasztás, ami közel lékanyagot tartalmaz. lemfelhívás. egy bögre tej a napi szükség- az axiálra. nagy fejlődés előtt áll. évek óta 60 évük az egyik legjobb lesz. együttműködés útjára léptek.
ötödével több, mint két évtizede. a vásárlók kétharmada legin- n ANTAL EMESE, PiLLiNG RóBERT let negyedét tudja biztosítani
közben azonban jelentős változá- kább azt várja el a tejtermékektől, (TÉT PLATFoRM) az emberi szervezet számára.
sok következtek be nemcsak a tej- hogy jó minőségű legyen, ezt dR. SzűCS ViKTóRiA (NAK)
piacon, hanem az emberek fejé- követi a frissesség (58%) és az,
ben is. miközben sokan továbbra hogy megérje az árát (50%). a
is az egészséges étrend részének magyar eredet és a hosszú eltart-
tekintik, megnőtt azok tábora, hatóság szerepel még a fonto-
akik különböző divatos étrendi sabb elvárások között (39, illetve Aszárbontásnagymesterezárbontásnagymestere
As
irányzatok követőiként elutasítják 19%), de meglepő, hogy a bio
ezen termékek fogyasztását, vagy minősítés vagy a laktózmentesség
tejfehérje-allergia, esetleg tejcu- alig néhány vásárlót érdekel.
kor (laktóz)-érzékenység miatt a tejtermékek beszerzése dön-
kerülik azokat. tően tudatos tervezés eredménye.
„Hazánkban a felnőttek harma- Ötszáz vásárló megkérdezése
dánál jelentkeznek gyomor-bél- után kiderült, hogy például a jog-
rendszeri tünetek tejtermék hurtbeszerzések 87 százaléka
fogyasztás után. a világban a előre eltervezett és mindössze a
diagnosztizált laktóz-intoleránsok maradék 13 százalék impulzusvá-
száma 7–20 százalék körüli, a tej- sárlás. a joghurtok címkéjét nézik
fehérje-allergiások aránya pedig át a legtöbben: 14 százalék min- Akiatermőföldrőlgondoskodik,
1,5–2 százalék” – mondja antal dig, az emberek 24 százaléka
emese dietetikus, szociológus, a pedig gyakran olvassa el az infor- ajövőrőlgondoskodik.
tét Platform szakmai vezetője. mációt, 23 százalékuk pedig néha
az egyesület a múlt évben rep- ránéz, és mindössze három száza- Kukorica szármaradványok mennyisége (SZIE,Gödöllő, 2016. 04. 02.)
rezentatív kutatássorozatot indí- léknyi vásárló nem szentel semmi- 100
tott, amelyekben egyes élelmi- lyen figyelmet a csomagolásra. 80
60
szercsoportokkal kapcsolatban is a fogyaszthatósági határidőn % 40 TÖRZSÁLLOMÁNY
felmérték az emberek vélemé- (74%) túl az összetevők listája a 20 GARA A ANCIA
nyét, attitűdjeit. a válaszadók legfontosabb a vásárlóknak, ez 0 Kezeletlen BactoFil Cell + BactoFil ® Cell + www.agrobio.hu
®
®
®
véleménye alapján a tejtermékek utóbbit a vizsgált élelmiszercso- BactoFil A10 BactoFil A10 +Sprayguard ÉS CSÍRASZÁM
közül főként a sajt és a tej bizo- portok közül a legtöbben a tej-