Page 56 - A NEMZETI AGRÁRGAZDASÁGI KAMARA TEVÉKENYSÉGE 2020 ELSŐ FÉLÉVÉBEN
P. 56

Az Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezettel, valamint a francia szamóca ter-
            mesztők (AOP fraises), illetve a paradicsom és uborkatermesztők (AOP tomates-concombres)
            egyesületével közösen, 2018-ban indította el a Kamara az Európai Friss Kalandok elnevezésű
            hároméves edukációs kampányát az Európai Unió mezőgazdasági termékek promóciós támoga-
            tásának társfinanszírozása segítségével. A program célja, hogy a két országban elősegítse a friss
            gyümölcs- és zöldségfogyasztás növekedését, elsősorban a gyermekek és a gyermekes családok
            körében.


            A program célcsoportja a 6-14 éves gyerekek és családjuk, szüleik és nagyszüleik. A kampánnyal
            a népegészségügyi célok mellett természetesen hazánk agrárgazdasági törekvéseit is előtérbe
            helyezzük. A kampány célja, hogy a gyermekes családok zöldség-gyümölcs vásárlása a program
            ideje alatt 3-4%-kal emelkedjen, illetve 150 000 gyermeket és 300 000 szülőt elérjen a program.


            A program magyarországi megvalósításának hároméves költségvetése 1,5 millió EUR, amelynek
            az európai uniós támogatásintenzitása 80%. A program 2020-ban az a harmadik évéhez érkezett.
            A nyár folyamán elindítottuk a 15 várost érintő eseményeinket és az eladáshelyi ösztönző akciókat.


            A program elmúlt két évének eredményei:
            •  a magyar gyerekek 32 százaléka ismeri és kedveli a zöldség- és gyümölcsfogyasztási progra-
                munk kabalafiguráit, Fruttit és Veggit, valamilyen formában találkozott a program üzenetével.
                Vidéken ez az arány ennél is magasabb, 38 százalék (IPSOS kutatás, 2019);
            •  két év alatt teljesült a programban vállalt célkitűzés, a családok zöldség-gyümölcs vásárlása
                2018 év eleje óta 3,8 százalékkal emelkedett (GfK kutatás, 2019);
            •  a TV kampány (rajzfilm spotok) évente kb. 290 000 gyermekhez jut el;
            •  események (roadshow, zöldség-gyümölcs ünnep): évente 550 000 közvetett eléréssel és kb.
                30 000 gyermek közvetlen elérésével, az aktivációkba való bevonásával bír;
            •  eladáshelyi ösztönzők (POS): évi 400-450 ezer közvetett elérése és 8 000 gyermek aktív
                részvétele.
            •  2020 júniusában új pályázatot dolgoztunk ki és nyújtottunk be a friss zöldség-gyümölcs
                fogyasztás ösztönzésére, francia-magyar-belga együttműködésben, mellyel kapcsolatban
                a döntés 2020 októberében várható.





























              58
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61