Page 56 - A NEMZETI AGRÁRGAZDASÁGI KAMARA TEVÉKENYSÉGE 2020 ELSŐ FÉLÉVÉBEN
P. 56
Az Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezettel, valamint a francia szamóca ter-
mesztők (AOP fraises), illetve a paradicsom és uborkatermesztők (AOP tomates-concombres)
egyesületével közösen, 2018-ban indította el a Kamara az Európai Friss Kalandok elnevezésű
hároméves edukációs kampányát az Európai Unió mezőgazdasági termékek promóciós támoga-
tásának társfinanszírozása segítségével. A program célja, hogy a két országban elősegítse a friss
gyümölcs- és zöldségfogyasztás növekedését, elsősorban a gyermekek és a gyermekes családok
körében.
A program célcsoportja a 6-14 éves gyerekek és családjuk, szüleik és nagyszüleik. A kampánnyal
a népegészségügyi célok mellett természetesen hazánk agrárgazdasági törekvéseit is előtérbe
helyezzük. A kampány célja, hogy a gyermekes családok zöldség-gyümölcs vásárlása a program
ideje alatt 3-4%-kal emelkedjen, illetve 150 000 gyermeket és 300 000 szülőt elérjen a program.
A program magyarországi megvalósításának hároméves költségvetése 1,5 millió EUR, amelynek
az európai uniós támogatásintenzitása 80%. A program 2020-ban az a harmadik évéhez érkezett.
A nyár folyamán elindítottuk a 15 várost érintő eseményeinket és az eladáshelyi ösztönző akciókat.
A program elmúlt két évének eredményei:
• a magyar gyerekek 32 százaléka ismeri és kedveli a zöldség- és gyümölcsfogyasztási progra-
munk kabalafiguráit, Fruttit és Veggit, valamilyen formában találkozott a program üzenetével.
Vidéken ez az arány ennél is magasabb, 38 százalék (IPSOS kutatás, 2019);
• két év alatt teljesült a programban vállalt célkitűzés, a családok zöldség-gyümölcs vásárlása
2018 év eleje óta 3,8 százalékkal emelkedett (GfK kutatás, 2019);
• a TV kampány (rajzfilm spotok) évente kb. 290 000 gyermekhez jut el;
• események (roadshow, zöldség-gyümölcs ünnep): évente 550 000 közvetett eléréssel és kb.
30 000 gyermek közvetlen elérésével, az aktivációkba való bevonásával bír;
• eladáshelyi ösztönzők (POS): évi 400-450 ezer közvetett elérése és 8 000 gyermek aktív
részvétele.
• 2020 júniusában új pályázatot dolgoztunk ki és nyújtottunk be a friss zöldség-gyümölcs
fogyasztás ösztönzésére, francia-magyar-belga együttműködésben, mellyel kapcsolatban
a döntés 2020 októberében várható.
58