Page 55 - A NEMZETI AGRÁRGAZDASÁGI KAMARA TEVÉKENYSÉGE 2020 ELSŐ FÉLÉVÉBEN
P. 55
Az előrejelző rendszerben található információk felhasználásával a termelők az optimális idő-
pontban tudnak védekezni a károsítók ellen, így csökkenthető a környezetterhelés és könnyebben
megvédhető a termés.
Kampányok
Ne spájzolj!
A kampány a koronavírus-járványkor elkezdődött pánikszerű élelmiszer-felvásárlás és -halmozás
mérséklése érdekében indult. Magyarország agrár-élelmiszeripari ország, önellátottságunk
mintegy 120 százalékos az alapvető élelmiszerekből, a hazai mezőgazdaság és élelmiszeripar
folyamatosan képes biztosítani a lakosság számára az alapvető élelmiszereket. A csak Facebookon
közel 700 000 személyt elérő kampánynak is köszönhetően mérséklődött a felvásárlási roham,
a halmozás, az élelmiszer-előállítók pedig újra a korábban megszokott termelési rend szerint
végezhették tevékenységüket.
Én is hazait vásárolok!
A „Ne spájzolj!” kampány folytatódott az „Én is hazait vásárolok!” nevű kezdeményezéssel. Ezzel
a Kamara még inkább előtérbe kívánta helyezni a Magyarországon termelt alapanyagokból, ma-
gyarországi feldolgozóknál vagy a kistermelőknél készült termékeket – ezek megvásárlásával
valamennyi állampolgár tudta és tudja is segíteni a járvány miatt nehéz helyzetbe került gazdálko-
dókat, élelmiszer-előállítókat. Ezt az „együvé tartozást” szimbolizálja a kampány központi eleme,
a nemzeti színű szív. Emellett a NAK Itthonról Otthonra Facebook-oldalán a Kamara arra kérte
a magyar termékek iránt elkötelezett oldallátogatókat – továbbá valamennyi potenciális vásárlót
–, hogy ezt az összetartozást fejezzék is ki egy-egy kommenttel, üzenetmegosztással, illetve saját
tapasztalataikkal. A NAK közel fél milliós elérésű kampánnyal azt célozta, hogy az a magyar vásárló,
aki még nem kötelezte el magát a magyar termékek mellett, hosszú távon emellett döntsön és
vegye meg azokat akár élelmiszer-webáruházban, akár a közeli boltban vagy a piacon. A vásárlói
elköteleződés előnyös az alapanyagot előállító gazdálkodóknak, a feldolgozóknak, a kistermelőnek
egyaránt, mivel így a kiszámítható, stabil hazai piacon értékesíthetik a termékeiket.
57