Page 55 - A NEMZETI AGRÁRGAZDASÁGI KAMARA TEVÉKENYSÉGE 2020 ELSŐ FÉLÉVÉBEN
P. 55

Az előrejelző rendszerben található információk felhasználásával a termelők az optimális idő-
            pontban tudnak védekezni a károsítók ellen, így csökkenthető a környezetterhelés és könnyebben
            megvédhető a termés.



            Kampányok

            Ne spájzolj!
            A kampány a koronavírus-járványkor elkezdődött pánikszerű élelmiszer-felvásárlás és -halmozás
            mérséklése érdekében indult. Magyarország agrár-élelmiszeripari ország, önellátottságunk
            mintegy 120 százalékos az alapvető élelmiszerekből, a hazai mezőgazdaság és élelmiszeripar
            folyamatosan képes biztosítani a lakosság számára az alapvető élelmiszereket. A csak Facebookon
            közel 700 000 személyt elérő kampánynak is köszönhetően mérséklődött a felvásárlási roham,
            a halmozás, az élelmiszer-előállítók pedig újra a korábban megszokott termelési rend szerint
            végezhették tevékenységüket.


            Én is hazait vásárolok!
            A „Ne spájzolj!” kampány folytatódott az „Én is hazait vásárolok!” nevű kezdeményezéssel. Ezzel
            a Kamara még inkább előtérbe kívánta helyezni a Magyarországon termelt alapanyagokból, ma-
            gyarországi feldolgozóknál vagy a kistermelőknél készült termékeket – ezek megvásárlásával
            valamennyi állampolgár tudta és tudja is segíteni a járvány miatt nehéz helyzetbe került gazdálko-
            dókat, élelmiszer-előállítókat. Ezt az „együvé tartozást” szimbolizálja a kampány központi eleme,
            a nemzeti színű szív. Emellett a NAK Itthonról Otthonra Facebook-oldalán a Kamara arra kérte
            a magyar termékek iránt elkötelezett oldallátogatókat – továbbá valamennyi potenciális vásárlót
            –, hogy ezt az összetartozást fejezzék is ki egy-egy kommenttel, üzenetmegosztással, illetve saját
            tapasztalataikkal. A NAK közel fél milliós elérésű kampánnyal azt célozta, hogy az a magyar vásárló,
            aki még nem kötelezte el magát a magyar termékek mellett, hosszú távon emellett döntsön és
            vegye meg azokat akár élelmiszer-webáruházban, akár a közeli boltban vagy a piacon. A vásárlói
            elköteleződés előnyös az alapanyagot előállító gazdálkodóknak, a feldolgozóknak, a kistermelőnek
            egyaránt, mivel így a kiszámítható, stabil hazai piacon értékesíthetik a termékeiket.

































                                                                                                            57
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60