Page 17 - NAKlap 2022. április X. évf. 4
P. 17

16  TÁJÉKOZTATÁSI SZOLGÁLTATÁS   2022. ÁPRILIS |   LAP
 A NEMZETI AGRÁRGAZDASÁGI KAMARA LAPJA

 Több mint háromszázhatvan helyszínen lehet voksolni   AJÖVŐ AGRÁRIUMÁT



 Annak érdekében, hogy a kamarai tagok minél könnyebben élhessenek   belül, de más szavazókörben adhas-
 szavazati jogukkal a 2022. május 20-án esedékes agrárkamarai   sák le szavazatukat. Az átjelentke-  ÉPÍTJÜK
 zést kérvényezhetik elektronikusan
 választásokon, az 5 évvel ezelőtti 248-ról közel másfélszeresésre,   (https://www.nak.hu/valasztas-
 361-re növeli a szavazási központok számát a Nemzeti Agrárgaz da-  2022/valasztas-2022-urlap), illetve
 postai úton, az ehhez szükséges for-
 sá gi Kamara (NAK).   manyomtatványt kitöltve, amely
 megtalálható a NAK portálján (ter-  KAMARAIVÁLASZTÁS
 mészetes személyek részére, nem
 A választási jogosultságról és a   voksukat. A Nemzeti Agrárgazda-  listákra, így a jogosultak száma   természetes személyek részére),
 szavazás helyéről  a tagok a NAK   sági Kamara (NAK) célja, hogy tag-  mintegy 400 ezerre tehető.  vagy kérhető bármelyik falugazdász   2022.05. 20.
 portálján tájékozódhatnak, illetve   jai közül minél többen éljenek sza-  A NAK minden választásra jogo-  irodában. A kitöltött formanyomtat-
 rövidesen postai úton választási   vazati jogukkal, ezért az 5 évvel   sult tag számára kijelölte a tagnyil-  ványt a Nemzeti Agrárgazdasági
 értesítőt  is  kapnak.  A  tagoknak   ezelőttihez képest közel másfél-  vántartásban szereplő lakóhelyéhez   Kamara postacímére (1519 Buda-
 lehetőségük van arra, hogy a szá-  szer annyi, 361 helyszínen szavaz-  vagy telephelyéhez legközelebbi   pest, Pf.: 285.) vagy a kamaraivalasz-
 mukra – a lakóhelyük vagy telephe-  hatnak a választásra jogosult   szavazóközpontot. A választási   tas@nak.hu e-mail címre kell az érin-  TEGYELEVOKSÁT,
 lyük alapján – kijelölt szavazóköz-  kamarai tagok a 2022. május   jogosultságról, illetve a szavazás   tetteknek eljuttatniuk. A kérelemnek
 pontot az adott megyén belül   20-ára kitűzött agrárkamarai   helyéről a tagok a kamara portálján   legkésőbb 2022. május 11-én éjfélig   mert közösen erővagyunk!
 módosítsák, és egy másik szavazó-  választásokon.  A  szavazáson  a   (https://www.nak.hu/valasztas   kell beérkeznie a kamarához.
 helyen voksoljanak.  NAK pártoló és tiszteletbeli tagjain   -2022) tájékozódhatnak, illetve rövi-  Az agrárkamarai választásokkal
 A legutóbbi, 2017. évi agrárka-  kívül valamennyi kamarai tag vok-  desen postai úton választási értesí-  kapcsolatos bővebb információk a
 marai választások  alkalmával  a   solhat az Országos Kamarai   tőt is kapnak.  NAK portálján érhetők el: https://
 kamarai tagok országszerte 248   Választási Bizottság által nyilván-  A kamarai tagoknak lehetőségük   www.nak.hu/kamara/kamarai
 szavazási központban adhatták le   tartásba vett megyei küldöttjelölti   van arra, hogy ugyanazon megyén   -valasztas-2022.

 Kistermelői értékesítés: építsünk márkát!



 A sikeres kistermelői értékesítésnek két

 kulcsa van, az egyik az alapos piackutatás
 még a termék bevezetését megelőzően, a
 másik pedig a márkaépítés.


 A Gourmet & Delicious vezető-  tek és a gusztusos ételfotók. A
 jének mottója, hogy „Gondolkodj,   másik dolog, amivel egy terméket
 mint a nagyok, csak kicsiben!”. A   el lehet adni, a termék mögötti
 higiénia és az átgondolt design és   emberi történet (storytelling)
 az egységes arculat nélkülözhe-  megismertetése. Ezt segítik elő a
 tetlen az eladáshoz. Kell egy már-  munkafolyamat közben készült
 kanév, egy brand, amit észrevesz-  werkfotók és az olyan cikkek,
 nek, ami kitűnik a tömegből. A   posztok, amelyek nemcsak a ter-  Amagyarfalugazdász rendszer
 brandhez kötődő logót jól meg kell   méket, hanem a mögötte lévő
 tervezni és mindenhol jól látható-  embert is bemutatják, ezektől lesz   az EU leghatékonyabb
 an ki kell tenni. Vitathatatlan tény,   hiteles a termelő, kicsit olyan, mint
 hogy mindig a szem vásárol, amire   a vevő. Az érzelmek nagyon meg
 kommunikációval rá lehet segíte-  tudják erősíteni a vásárlói hűséget,   tanácsadó hálózata.
 ni.  ezért nem szabad elmenni a játé-
 Tudni kell a vevő fejével kommu-  kosság (gamification) szemlélet-
 nikálni, hatni az érzelmeire. A vevő   formáló ereje mellett sem. A játé-                           NEMZETI
 bizalmának megnyeréséhez vevő-  kos vásárlói versenyekkel, hűség-  vagy összetételű különkiadást   a kényelem. A praktikus (pl. vissza-  nak.hu  AGRÁRGAZDASÁGI
 ismeret és szépérzék  is  kell, ami   akciókkal hasznos információkat   készítünk egy-egy termékből.  zárható) csomagolás, a fogyasztá-  KAMARA
 idővel fejlődik. A kistermelői élel-  lehet gyűjteni a vevőkről is. A játé-  A higiénia és a design mellett   si igényekhez igazodó ergonomi-
 miszert a legkönnyebben úgy lehet   kosság hathatós eszközéhez nyú-  még egy nagyon fontos vevői   kus kiszerelés szintén döntő szem-
 eladni, ha elképzeltetjük kész étel-  lunk akkor is, amikor pl. filmrajon-  szempont van, aminek a kiszolgá-  pont lesz a vásárláskor.
 ként, ezért is fontosak pl. a recep-  gók számára egyedi csomagolású   lásán szintén sok múlhat, az pedig    NAGY ANIKÓ/NAK
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22