Page 17 - NAKlap 2022. április X. évf. 4
P. 17
16 TÁJÉKOZTATÁSI SZOLGÁLTATÁS 2022. ÁPRILIS | LAP
A NEMZETI AGRÁRGAZDASÁGI KAMARA LAPJA
Több mint háromszázhatvan helyszínen lehet voksolni AJÖVŐ AGRÁRIUMÁT
Annak érdekében, hogy a kamarai tagok minél könnyebben élhessenek belül, de más szavazókörben adhas-
szavazati jogukkal a 2022. május 20-án esedékes agrárkamarai sák le szavazatukat. Az átjelentke- ÉPÍTJÜK
zést kérvényezhetik elektronikusan
választásokon, az 5 évvel ezelőtti 248-ról közel másfélszeresésre, (https://www.nak.hu/valasztas-
361-re növeli a szavazási központok számát a Nemzeti Agrárgaz da- 2022/valasztas-2022-urlap), illetve
postai úton, az ehhez szükséges for-
sá gi Kamara (NAK). manyomtatványt kitöltve, amely
megtalálható a NAK portálján (ter- KAMARAIVÁLASZTÁS
mészetes személyek részére, nem
A választási jogosultságról és a voksukat. A Nemzeti Agrárgazda- listákra, így a jogosultak száma természetes személyek részére),
szavazás helyéről a tagok a NAK sági Kamara (NAK) célja, hogy tag- mintegy 400 ezerre tehető. vagy kérhető bármelyik falugazdász 2022.05. 20.
portálján tájékozódhatnak, illetve jai közül minél többen éljenek sza- A NAK minden választásra jogo- irodában. A kitöltött formanyomtat-
rövidesen postai úton választási vazati jogukkal, ezért az 5 évvel sult tag számára kijelölte a tagnyil- ványt a Nemzeti Agrárgazdasági
értesítőt is kapnak. A tagoknak ezelőttihez képest közel másfél- vántartásban szereplő lakóhelyéhez Kamara postacímére (1519 Buda-
lehetőségük van arra, hogy a szá- szer annyi, 361 helyszínen szavaz- vagy telephelyéhez legközelebbi pest, Pf.: 285.) vagy a kamaraivalasz-
mukra – a lakóhelyük vagy telephe- hatnak a választásra jogosult szavazóközpontot. A választási tas@nak.hu e-mail címre kell az érin- TEGYELEVOKSÁT,
lyük alapján – kijelölt szavazóköz- kamarai tagok a 2022. május jogosultságról, illetve a szavazás tetteknek eljuttatniuk. A kérelemnek
pontot az adott megyén belül 20-ára kitűzött agrárkamarai helyéről a tagok a kamara portálján legkésőbb 2022. május 11-én éjfélig mert közösen erővagyunk!
módosítsák, és egy másik szavazó- választásokon. A szavazáson a (https://www.nak.hu/valasztas kell beérkeznie a kamarához.
helyen voksoljanak. NAK pártoló és tiszteletbeli tagjain -2022) tájékozódhatnak, illetve rövi- Az agrárkamarai választásokkal
A legutóbbi, 2017. évi agrárka- kívül valamennyi kamarai tag vok- desen postai úton választási értesí- kapcsolatos bővebb információk a
marai választások alkalmával a solhat az Országos Kamarai tőt is kapnak. NAK portálján érhetők el: https://
kamarai tagok országszerte 248 Választási Bizottság által nyilván- A kamarai tagoknak lehetőségük www.nak.hu/kamara/kamarai
szavazási központban adhatták le tartásba vett megyei küldöttjelölti van arra, hogy ugyanazon megyén -valasztas-2022.
Kistermelői értékesítés: építsünk márkát!
A sikeres kistermelői értékesítésnek két
kulcsa van, az egyik az alapos piackutatás
még a termék bevezetését megelőzően, a
másik pedig a márkaépítés.
A Gourmet & Delicious vezető- tek és a gusztusos ételfotók. A
jének mottója, hogy „Gondolkodj, másik dolog, amivel egy terméket
mint a nagyok, csak kicsiben!”. A el lehet adni, a termék mögötti
higiénia és az átgondolt design és emberi történet (storytelling)
az egységes arculat nélkülözhe- megismertetése. Ezt segítik elő a
tetlen az eladáshoz. Kell egy már- munkafolyamat közben készült
kanév, egy brand, amit észrevesz- werkfotók és az olyan cikkek,
nek, ami kitűnik a tömegből. A posztok, amelyek nemcsak a ter- Amagyarfalugazdász rendszer
brandhez kötődő logót jól meg kell méket, hanem a mögötte lévő
tervezni és mindenhol jól látható- embert is bemutatják, ezektől lesz az EU leghatékonyabb
an ki kell tenni. Vitathatatlan tény, hiteles a termelő, kicsit olyan, mint
hogy mindig a szem vásárol, amire a vevő. Az érzelmek nagyon meg
kommunikációval rá lehet segíte- tudják erősíteni a vásárlói hűséget, tanácsadó hálózata.
ni. ezért nem szabad elmenni a játé-
Tudni kell a vevő fejével kommu- kosság (gamification) szemlélet-
nikálni, hatni az érzelmeire. A vevő formáló ereje mellett sem. A játé- NEMZETI
bizalmának megnyeréséhez vevő- kos vásárlói versenyekkel, hűség- vagy összetételű különkiadást a kényelem. A praktikus (pl. vissza- nak.hu AGRÁRGAZDASÁGI
ismeret és szépérzék is kell, ami akciókkal hasznos információkat készítünk egy-egy termékből. zárható) csomagolás, a fogyasztá- KAMARA
idővel fejlődik. A kistermelői élel- lehet gyűjteni a vevőkről is. A játé- A higiénia és a design mellett si igényekhez igazodó ergonomi-
miszert a legkönnyebben úgy lehet kosság hathatós eszközéhez nyú- még egy nagyon fontos vevői kus kiszerelés szintén döntő szem-
eladni, ha elképzeltetjük kész étel- lunk akkor is, amikor pl. filmrajon- szempont van, aminek a kiszolgá- pont lesz a vásárláskor.
ként, ezért is fontosak pl. a recep- gók számára egyedi csomagolású lásán szintén sok múlhat, az pedig NAGY ANIKÓ/NAK