Page 19 - 2023 - NAK Tájékoztató
P. 19

ÁGAZATI HELYZETKÉP – 2023







                                           2023-ban a kertészeti termelés volumene összességében meghaladta a 2022-es aszá-



                                            lyos évet, ugyanakkor az időjárási körülmények és a növényegészségügyi problémák


                                            állították kihívások elé a termelőket. A tavaszi fagykárok a csonthéjasok esetében


                                            okoztak jelentős károkat és terméskiesést; a csapadékos időjárás miatt jelentkező



                                           gombás betegségek – párosulva a hatóanyag kivonással – a hagyma, a görögdinnye,


                                            a szamóca és a szőlő esetében jelentettek nehézséget, de még a 2022-es aszályos



                                            év okozta stresszhatás is mutatta jeleit, különösen a gyümölcsfák kondícióját illetően.


                                           Előző évhez képest mind a szántóföldi, mind az ipari, mind a növényházi termesztés


                                            nőtt, de tartós növekedési tendencia a zöldséghajtatásban figyelhető meg. Szőlő- és



                                            bortermelésünk átlagos, a 2022-es évhez hasonló eredményeket ért el. 2023-ban


                                            az állandó kereslet és felvásárlói igény mellett számos gyógy- és fűszernövény ter-


                                            mőterülete csökkent, ugyanakkor az integrációban termelt növényfajok területe nőtt.





                                           OLVASS TOVÁBB








                                            SIKERES HÁROM ÉVET ZÁRT A NAK ZÖLDSÉG-




                                            GYÜMÖLCS FOGYASZTÁSÖSZTÖNZŐ PROGRAMJA







                                           Nagy sikerrel és kiváló eredményekkel zárult a Kamara gyermekeknek és szülők-



                                            nek szóló, EU társfinanszírozással megvalósuló zöldség-gyümölcs fogyasztásösz-


                                           tönző programja. A gyermekek és szülők közel 60 százaléka ismeri a programot.


                                           Három év alatt a közösségi médián keresztül 7,4 millió felhasználó került elérésre,



                                            mindemelett az országos roadshow-k és áruházi kóstoltatások alkalmával köz-


                                           vetlenül 57.000 gyermek, közvetve 350.000 látogatót sikerült elérni.





                                           OLVASS TOVÁBB
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24