Page 76 - A NEMZETI AGRÁRGAZDASÁGI KAMARA TEVÉKENYSÉGE 2020 ELSŐ FÉLÉVÉBEN
P. 76
A program innovációs érdekképviseletet hoz létre a technológiai iparban a mezőgazdaság
szereplői számára, így az először itt megjelenő megoldásokkal versenyelőnyhöz juttatja a hazai
gazdálkodókat a globális versenyben.
A NAK TechLab fő célja, hogy segítse a szektor digitális transzfor-
mációját, valamint alapot biztosítson a fejlődéshez a jövő tagságán ak.
Inkubátor program: A nagyvállalatok és innovatív agrár startupok együttműködéseit segítet elő
a NAK TechLab inkubációs program. A három hónapot felölelő programnak köszönhetően számos
termékfejlesztés indult el a nagyvállalatok és a startup vállalkozások között. A működő megoldá-
sok a nagyvállalati infrastruktúrán keresztül képesek a leggyorsabban eljutni a gazdálkodókhoz,
ezzel elősegítve a szektor modernizációját és a hatékonyság növelését.
2020-as inkubátor programban az alábbi szolgáltatásokat nyújtjuk a fejlesztéseknek
• az agrár szakmai támogatást – NAK szakmai főigazgatóság hálózat,
• befektetői partnereink által tőkét, (Hiventures és Bonitás, megközelítőleg 70 milliárd forintnyit
befektetést kezelnek összesen),
• nagyvállalati partnereink által piac validációt (KITE, Axiál, Bonafarm, Syngenta, Corteva, SIÓ, Auchan),
• technológia partnereink által széleskörű infrastruktúrát (Vodafone, Antenna Hungária),
• a hatékony előrehaladása érdekében termékfejlesztők és üzleti mentorok támogatását
(Design Terminal).
Fentiek mellett a külföldi piacra lépés és terjeszkedés érdekében
Magyarország Washingtoni Nagykövetségével online befektetői
rendezvényen támogattunk öt startup vállalkozást, melyet
rendkívüli érdeklődés övezett. Erre való tekintettel az esemény-
sorozatot japán befektetők előtt, várhatóan ősszel folytatjuk
a Kü lügyminisztérium közreműködésével.
A NAK TechLab különböző programjaiba egyetemistákat, fiatal felnőtteket, pályakezdőket is
megszólít. A fiatalokat célzó versenyek, rendezvények fő célja a mezőgazdaságban kiaknázatlan
lehetőségek feltárása, emellett az agrárium vonzóbbá tétele a fiatalabb generáció számára.
78